پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۶:۲۷:۱۳
دسته بندی: برگزیده
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵

رییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور:


۴۳ میلیارد ریال برای تجهیزات هوشمند آموزشی به دانش آموزان محروم هرمزگان اختصاص یافترییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور گفت: در سال جاری ۴۳ میلیارد ریال برای خرید و تامین تجهیزات هوشمند آموزشی به دانش آموزان محروم استان هرمزگان اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ،سیدجواد حسینی روز یکشنبه در دیدار با استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه محور اصلی آموزش ها در ایام کرونا در بستر شبکه شاد بود، افزود: ۳۰ درصد دانش آموزان به وسایل هوشمند ارتباطی دسترسی نداشتند که با همت خیران تاکنون ۱۶۲ هزار تبلت و گوشی هوشمند به […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ،سیدجواد حسینی روز یکشنبه در دیدار با استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه محور اصلی آموزش ها در ایام کرونا در بستر شبکه شاد بود، افزود: ۳۰ درصد دانش آموزان به وسایل هوشمند ارتباطی دسترسی نداشتند که با همت خیران تاکنون ۱۶۲ هزار تبلت و گوشی هوشمند به دانش آموزان محروم اهدا شد.

وی بیان داشت: دانش آموزان استثنایی به ۵ تا ۱۰ برابر امکانات ، تحهیزات، اعتبار و فضای آموزشی نیاز دارند.

رییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور اظهارداشت: هرمزگان تاکنون چهار هزار تبلت و گوشی هوشمند به دانش آموزان کم برخوردار اهدا کرده است و در سالجاری ۴۳ میلیارد ریال اعتبار به این استان برای خرید تجهیزات هوشمند آموزشی اختصاص خواهد یافت.

حسینی، هرمزگان را استان های پیشرو در زمینه تعلیم و تربیت دانش آموزان استثنایی دانست و گفت: بر اساس پایش سرزمینی ۲۱۰ مدرسه استثنایی باید برای رسیدن به استانداردهای حداقلی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۱۰ مدرسه متعلق به استان هرمزگان بوده که ادامه ساخت بخشی از این مدارس نیازمند تخصیص اعتبار ۱۰۰ درصدی بویژه از منابع درون استانی است.

معاون وزیر در خصوص تامین تجهیزات نهضت توان بخشی گفت: سال گذشته خیران بیش از ۱۴۵ میلیارد تومان برای تامین تجهیزات توانبخشی، آموزشی و ورزشی کمک کردند و در سالجاری ۳ میلیارد تومان به استان هرمزگان اختصاص خواهد یافت.

حسینی با بیان اینکه سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی از ضرورت های تحصیل این دانش آموزان است گفت: ۶۰ درصد اعتبار مورد نیاز برای سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی استان هرمزگان به میزان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی تامین خواهد شد و امید است مابقی اعتبار از طریق منابع درون استانی و مشارکت شوراهای شهر تامین شود.

حسینی گفت: در صورت تامین زمین برای مرکز جامع توانبخشی، تشخیصی و آموزشی استان هرمزگان، تجهیزات مورد نیاز آن از سوی آموزش و پرورش استثنایی تامین خواهد شد.

وی، آموزش و پرورش استثنایی را مولود انقلاب اسلامی در سال ۱۳۷۰دانست و گفت: آموزش و پرورش استثنایی ۷ گروه دانش آموزان با نیازهای ویژه را تحت پوشش قرار داده است و از زمان تاسیس تاکنون ۱۸ برابر پوشش تحصیلی افزایش یافته است.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید