پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۷:۳۷
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰

تفاهم نامه توسعه رشته مهارتی فرش شاخه کار و دانش در هرمزگان امضا شد

به گزارش اداره پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: در استان نزدیک به ۵ هزار بافنده فرش دستباف به ویژه در شهرستان های بندرعباس، حاجی آباد، میناب و بشاگرد مشغول به فعالیت می باشند. خلیل قاسمی اظهارداشت: صنعت فرش در هرمزگان رو به فراموشی است و امروز […]



به گزارش اداره پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: در استان نزدیک به ۵ هزار بافنده فرش دستباف به ویژه در شهرستان های بندرعباس، حاجی آباد، میناب و بشاگرد مشغول به فعالیت می باشند.

خلیل قاسمی اظهارداشت: صنعت فرش در هرمزگان رو به فراموشی است و امروز با وجود ظرفیت‌های موجود در استان باید زمینه رونق صنعت فرش را در استان و بازارهای هدف صادراتی ایجاد نمائیم .

وی از طراحی و نقشه فرش مختص هرمزگان خبر داد و بیان داشت: بافندگان استان با همکاری دانشگاهیان طراحی نقشه فرش مختص هرمزگان را به مرکز ملی فرش ارائه و بزودی شاهد بافت نقشه بومی در صنعت فرش استان خواهیم بود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهارداشت: با توجه به توسعه صنعت نفت و گاز و ایجاد صنایع پایین دستی در شرق استان نیاز است آموزش و مهارت لازم نیز در این بخش توسط آموزش و پرورش و مراکز عالی دیده شود.

وی بیان داشت: یکی از ظرفیت‌هایی که می تواند در زمینه اشتغالزایی جوانان استان موثر باشد، توسعه رشته های مهارتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان توسعه رشته های مهارتی در استان را به فال نیک گرفت و اظهارداشت: دانش آموزان هرمزگان که رشته های مهارتی را آموزش می بینند، می تواند آینده شغلی خود را تامین کنند.

ایرج بیت اللهی افزود: آموزش و پرورش هرمزگان این آمادگی را دارد که با توجه به نیاز صنایع و معادن و دیگر رشته های مورد نیاز، مهارت‌های لازم را در آموزش متوسطه پس از ظرفیت و استعدادیابی دانش آموزان و احصاء آن‌ها، آموزش دهد.

وی با اشاره به مهارت آموزی دانش آموزان توام با دانش اظهار داشت: هنگامی که مهارت آموزی در فرآیند رسمی آموزشی قرار گرفته باشد، می تواند زمینه ای برای ایجاد انگیزه برای سایرین باشد.

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان اظهارداشت: دانش آموزانی که رشته های مهارتی را آموزش می بیند، آینده شغلی آن‌ها براساس آموزش و مهارت دیده شده تامین می شود.

در پایان این نشست تفاهم نامه توسعه رشته مهارتی هنر فرش شاخه کار دانش پس از امضا بین دستگاه های صنعت، معدن و تجارت هرمزگان و آموزش و پرورش استان هرمزگان با هشت ماده رد و بدل شد.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید