جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۸:۵۵:۵۸
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان:


اقامه نمازجماعت در مدارس اولویت برنامه های نظام تعلیم و تربیت است/ نقش نماز در موفقیت تحصیلی دانش آموزان غیر قابل انکار است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ؛ ایرج بیت اللهی در جلسه شورای اقامه نماز افزود: همه تلاش آموزش و پرورش هرمزگان درمسیر فراهم نمودن شرایط برپایی نماز جماعت در مدارس است که امیدواریم با روند موجود و کاهش همه گیری بیماری کرونا شاهد برپایی باشکوه نماز جماعت در همه مدارس باشیم. وی با […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ؛ ایرج بیت اللهی در جلسه شورای اقامه نماز افزود: همه تلاش آموزش و پرورش هرمزگان درمسیر فراهم نمودن شرایط برپایی نماز جماعت در مدارس است که امیدواریم با روند موجود و کاهش همه گیری بیماری کرونا شاهد برپایی باشکوه نماز جماعت در همه مدارس باشیم.
وی با بیان اینکه اولین نماز جماعت سال تحصیلی جدید در دبیرستان شاهد بندرعباس اقامه گردید، تصریح کرد: نشست های بصیرتی با حضور مدیران و معلمان و دانش آموزان در بستر شبکه شاد از جمله راهبردهای توسعه فرهنگ نماز در مدارس است و اعتقاد داریم مقدمات آموزش نماز باید از پیش دبستانی و مهدکودک ها شروع شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه نقش اولیا و مربیان و خانواده ها به عنوان یکی از ارکان تعلیم و تربیت در این امر بسیار مهم است ، گفت: تعلیم و تربیت زمانی به نتیجه مطلوب می رسد که تعامل دوسویه برقرار باشد چرا که تلاش ها بدون همراهی خانواده ها منجر به پیشرفت نخواهد شد.
بیت اللهی یادآور شد: برگزاری کارگاه ها و نشست های حضوری جلسات شورای نماز باید برنامه ریزی شود و سیاستگذاری این امر از شورای اقامه نماز باشد .
وی ادامه داد: جلسات شورای اقامه نماز باید منظم و با برنامه برگزار شود و مصوبات آن اجرایی و به دقت پیگیری شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ابراز امیدواری کرد تا نیمه های اول آبان ماه طرح واکسیناسیون دانش آموزان استان به پایان برسد و نمازهای جماعت درهمه مدارس برگزارشود.
بیت اللهی تاکید کرد: از مهرماه جلسه حضوری با رعایت پروتکلهای بهداشتی وسایر تمهیدات با نمایندگان مناطق ، مدیران مدارس سراسر استان برگزار و بر اقامه نماز در مدارس برنامه های نمازشناسی ،مرجعیت شناسی، تکلیف و راههای جذب به نماز و…فعالیت نمازی درشبکه شاد و… تاکید گردد.
این مسوول بر استفاده ازنکته نظرات متخصصین و تبلیغ نماز و اهمیت آن چهره به چهره در بین دانش آموزان تاکید کرد و گفت: نشست های نمازشناسی اولیا و مربیان ودوره های بصیرت بخشی و نمازشناسی، طرح مبین،طرح نیک و آموزش عملی نماز از طریق معلمان پایه سوم ابتدایی،آموزش احکام برای والدین دانش آموزان، طرح پیوند مسجد ، مدرسه و منزل و ماهی حداقل یک جلسه باعنوان شورای نماز درمناطق برگزارگردد.
درپایان این نشست از مدیرکل آموزش وپرورش استان هرمزگان به عنوان دستگاه برترنماز با اهدای لوح تقدیر به امضای استاندار و امام جمعه بندرعباس توسط حجت الاسلام اعتمادی، تجلیل شد.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید