پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۸:۴۲
دسته بندی: اخبار فرهنگی
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹

امام جمعه بندرعباس: هیچ فرهنگ و تمدنی همچون دین مبین اسلام ارزش علم و تحصیل را ندیده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه علم نرم افزار تمدن و توسعه و پیشرفت و آبادانی ملت هاست، گفت: پیشرفت، توسعه و عمران و آبادانی امروز جامعه محصول و رهاورد علم و دانش است و هیچ دینی در میان ادیان […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه علم نرم افزار تمدن و توسعه و پیشرفت و آبادانی ملت هاست، گفت: پیشرفت، توسعه و عمران و آبادانی امروز جامعه محصول و رهاورد علم و دانش است و هیچ دینی در میان ادیان الهی و در هیچ فرهنگ و تمدنی همچون دین مبین اسلام ارزش علم و تحصیل را ندیده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده افزود: مفتخریم که آموزگار بشریت حضرت محمد(ص)، مشقی را برای صلابت انسان ها و برای ساختن زندگی بهتر برای بشریت نوشت که امروز مهم ترین وظیفه نظام آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت ما اینست که این مشق را به فرزندانمان منتقل کنیم و بیاموزیم و دانش آموزان ما درا ین دوران تربیت می شوند.

وی بیان داشت: ۲ رسالت بزرگ برای امروز جامعه نظام آموزش و پرورش، رسالت تعلیم و تربیت است و نقش تربیت باتوجه به شرایط سنی فرزندان این مرز و بوم نقش مهم تری دارد و علم نیز در دوران کودکی وقتی بر صفحه ذهن کودکان ما نقش بست این علم مثل نقش بستن بر سنگ است که پاک نخواهد شد.

امام جمعه بندرعباس اظهارداشت: تربیت اساس و پایه اش در دوران کودکی شکل می گیرد و سه ضلع مثلث تربیت انسان آموزش و پرورش، خانواده و محیطی است که انسان در آن جا زندگی می کند که باید یک حلقه اتصالی این سه ضلع به همدیگر وصل کند.

عبادی زاده ادامه داد: نظام آموزش و پرورش آن نقطه اتصال بین این سه ضلع است که هم باید والدین در این پرسه تعلیم و تربیت ایفای نقش کنند و هم معلمان که در حقیقت یاران عزیز و بزرگی برای دانش آموزان هستند .

وی در ادامه با اشاره به تقارن بازگشایی مدرسه ها با هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس یکی از مهم ترین رخدادهای تاریخ انقلاب لاسلامی است که نقش معلمان و دانش آموزان در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی بی بدیل و تاریخ ساز بوده است و می توان به دانش آموز شهید فهمیده اشاره کرد که مشق زندگی و چگونه زیستن را آموخت و در میدان عمل پیاده کرد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان تصریح کرد: حقیقت ناب دانش آموزی و جریان آموزش و پرورش همچون چشمه زلالی است که هرجا احساس می کنیم جامعه نیاز به نقش آفرینی دارد حضور معلمان و دانش آموزان یک حضور اثرگذاری است.

وی در پایان از آموزش و پرورش که امر تعلیم و تربیت را به عنوان یک رسالت الهی و مشق خاتم النبیاء را در دستورکار خودشان قرار دادند و علی رغم شرایط خاص کرونایی با برنامه هایی که مدیرکل آموزش و پرورش هرزگان مطرح کرد، تمامی شرایط را برای ایجاد فضای مناسب و مساعد برای تعلیم و تربیت نوجوانان و جوانان و کودکان فراهم خواهند کرد، قدردانی و اظهارامیدواری کرد: که این حرکت مبارک در سال جدید که مزین به هفته دفاع مقدس است بتواند امید بخش درس مقاومت، ایثار و فداکاری توسط دانش آموزان باشد.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید