سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۴:۰۴
دسته بندی: اخبار فرهنگی
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶

استاندار: هرمزگان با تمام توان آماده آغاز سال تحصیلی است

به گزارش پایگاه خبریتحلیلی معلمان پیشرو ، استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه از اول مهر سالجاری، ۴۰۵هزار و ۸۳۲دانش آموز هرمزگانی و بیش از ۱۷هزار معلم در استان سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد، گفت: این استان با به کارگیری امکانات مورد نیاز و تمام توان آماده آغاز سال تحصیلی جدید است. فریدون […]



به گزارش پایگاه خبریتحلیلی معلمان پیشرو ، استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه از اول مهر سالجاری، ۴۰۵هزار و ۸۳۲دانش آموز هرمزگانی و بیش از ۱۷هزار معلم در استان سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد، گفت: این استان با به کارگیری امکانات مورد نیاز و تمام توان آماده آغاز سال تحصیلی جدید است.

فریدون همتی شامگاه یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به در پیش بودن فرارسیدن ماه مهر و آغاز سال تحصیلی جاری افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی، شور و نشاط اجتماعی تازه ای هم در جامعه ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید آموزش ها به صورت مجازی و در ادامه به صورت حضوری خواهد بود، ادامه داد: بازگشایی مدرسه ها و آموزش حضوری دانش آموزان طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا پس از واکسیناسیون دانش آموزان و با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد.

استاندار هرمزگان اظهارداشت: مدرسه‌ها به صورت کوچک، متوسط و بزرگ براساس جمعیت دانش آموزی تقسیم بندی شده‌اند که به تدریج در کنار آموزش مجازی، به صورت حضوری هم کلاس های درس با جمعیت کم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آماده بودن ۱۷هزار و ۸۵کلاس درس برای سال تحصیلی جدید در هرمزگان، تصریح کرد: هرمزگان در زمینه مدرسه سازی از استان های موفق در کشور محسوب می‌شود و مدرسه‌های بسیار خوبی از نظر کیفیت، معماری و تجهیزات نصب شده در استان ساخته شده است که این امر با مشارکت خیران، بنگاه‌های اقتصادی و استفاده از سهم ردیف های ملی بودجه محقق شده است.

استاندار هرمزگان با اشاره به تصمیم های جدید برای تقویت تجهیزات و امکانات هنرستان ها در هرمزگان، گفت: همچنین با ساخت مدرسه‌های جدید در استان، تعداد مدارس کانکسی از بیش از ۴۰۰مدرسه به ۹۴مدرسه کاهش یافته است که از این تعداد نیز در کنار ۳۰مدرسه کانکسی، مدرسه‌های نوساز در حال ساخت است و جمع آوری مدارس کانکسی در هرمزگان، به سرعت در حال انجام است.

وی با تاکید بر لزوم ادامه برنامه‌ریزی ها برای موفقیت های بیشتر و بهتر دانش آموزان هرمزگانی در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها از آغاز سال تحصیلی جدید، خاطرنشان کرد: با جهت گیری ها و تصمیم‌های شورای آموزش و پرورش استان در سال های اخیر شاهد تحول و موفقیت های خوب دانش آموزان هرمزگانی در راستای قبولی در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها بوده‌ایم که نمونه آن میزان قبولی دانش آموزان در رشته پزشکی است که از ۴۰نفر در آزمون سراسری سال گذشته به ۸۰نفر در آزمون سراسری سالجاری افزایش یافت.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید