جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۴:۴۷:۵۹
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲

باحضور دکتر تجلی نیا مدیرکل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی؛


مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان، افتتاح مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی را از جمله اقدامات مهم و تاثیرگذار دانست. محمد قویدل عنوان کرد: آسیب های اجتماعی طی چند سال اخیر دغدغه‌ هایی را ایجاد کرده است و همین موضوع باعث باعث شده پیشگیری از […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان، افتتاح مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی را از جمله اقدامات مهم و تاثیرگذار دانست.

محمد قویدل عنوان کرد: آسیب های اجتماعی طی چند سال اخیر دغدغه‌ هایی را ایجاد کرده است و همین موضوع باعث باعث شده پیشگیری از آسیب ها مسیر جدیدی را در پیش گرفته و اقدامات موثری در آموزش و پرورش اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به لزوم پیشگیری از آسیب های اجتماعی در دانش آموزان خاطرنشان‌کرد :دانش آموزان به دلیل حساسیت های سنی و ویژگی های رشدی در معرض آسیب های بیشتری قرار دارند، در همین راستا تأکید بر اقدامات پیشگیرانه داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان بر نقش مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی در شناسایی ارجاع و مداخلات درمانی و همچنین خدمات مددکاری جهت کاهش آسیب های اجتماعی تاکید داشت، در همین راستا توسعه و تجهیز مراکز مشاوره را از اولویت های کاری اداره آموزش و پرورش استان هرمزگان دانست.

در پیشبرد اهداف مذکور مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی در ۱۹ منطقه استان هرمزگان با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال راه اندازی و تجهیز گردید.

قویدل ضمن بیان اینکه از ابتدای سال تحصیلی تا کنون بیش از ۱۳۷۰۰ مراجع از مراکز مشاوره سطح استان خدمات تخصصی و رایگان دریافت نمودند، اظهار داشت: بالغ بر ۲۸۱۱ مشاوره تلفنی نیز در بستر خط ملی نماد، اورژانس دانش آموزی صورت گرفته است.

خط ۱۵۷۰ به صورت شبانه روزی و در دو نوبت صبح و عصر، توسط مشاورین متخصص آماده ارائه خدمات روانشناختی می باشد.

تجلی نیا مدیر کل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پروزش ضمن تشکر و قدردانی از مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان در همراهی و پشتیبانی جهت توسعه و تجهیز مراکز مشاوره بر اهمیت نقش این مراکز در کاهش آسیب های اجتماعی تأکید نمود.

تجلی نیا افزود: در مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی، مشاوران و روانشناسان متخصص و مجربی فعالیت دارند که زمینه ساز ارتقاء سلامت روان دانش آموزان استان شده اند.

لازم به ذکر است در آیین افتتاح مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی، نمایندگان سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله، استانداری، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه فرهنگیان، ستاد مبارزه با مواد مخدر، اداره کل ورزش و جوانان و نیروی انتظامی حضور داشتند.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید