شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۱:۰۲
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۸:۲۱

با حضور استاندار هرمزگان، رئیس شورای آموزش و پرورش؛


اولین جلسه شورای آموزش و پرورش هرمزگان در سال ۱۴۰۲ برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، جلسه شورای آموزش و پرورش هرمزگان در سال ۱۴۰۲ به ریاست مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان برگزار شد. مهدی دوستی در این جلسه اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن هفته معلم، باید نسبت به تکریم ویژه این قشر مهم جامعه برنامه ریزی صورت گیرد، هفته […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، جلسه شورای آموزش و پرورش هرمزگان در سال ۱۴۰۲ به ریاست مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان برگزار شد.

مهدی دوستی در این جلسه اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن هفته معلم، باید نسبت به تکریم ویژه این قشر مهم جامعه برنامه ریزی صورت گیرد، هفته معلم باید با شکوه برگزار شود و فرمانداران موظف هستند نسبت به تکریم مقام معلم اقدام کنند.

وی افزود: باید برای این رویداد مهم بسته‌های متنوعی نظیر اردوی ویژه معلمان نیز تدارک دیده شود و از طرفی با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی خدمات رایگان پزشکی و دندان پزشکی به فرهنگیان در این هفته ارائه شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به در پیش بودن تابستان و اوقات فراغت گفت: باید از الان برای کیفیت بخشی به اوقات فراغت دانش آموزان و معلمان برنامه ریزی صورت گیرد، با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان سالن‌هایی که در طرح مردمی سازی امکانات دولتی به شناسایی شده در اختیار این طرح اوقات فراغت قرار خواهد گرفت و از سوی دیگر نیز برنامه‌های جانبی در مساجد نیز باید تدارک دیده شود.

مهندس دوستی با اشاره به در پیش بودن ایام امتحانات نهایی دانش آموزان و لحاظ شدن تاثیر ۴۰درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری، بر آماده نموندن دانش آموزان و برگزاری جلسات توجیهی در خصوص نحوه برگزاری امتحانات و برگزاری آزمون‌های آزمایشی تاکید و تصریح کرد: با توجه به تغییرات به وجود آمده در شیوه آزمون گیری و تصحیح برگه‌های امتحانی باید به دانش آموزان اطلاع رسانی لازم صورت گیرد تا در روز امتحان با مشکلی مواجه نشوند و بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله مسکن فرهنگیان پرداخت و گفت: تامین مسکن فرهنگیان در اولویت قرار دارد و بهترین زمین‌ها برای ساخت مسکن معلمان تخصیص می‌یابد، آموزش و پرورش باید زودتر نسبت این امر مهم اهتمام ورزد و پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با اشاره به لزوم احداث مدارس جدید در استان اظهار داشت: باید برای سال تحصیلی جدید با کمک خیرین تعداد مدارس نوساز افزایش یابد و بتوانیم بخشی از این مدارس را تا شروع سال تحصیلی در اختیار آموزش و پرورش استان قرار دهیم.

وی ادامه داد: دیگر مسئله مهم برنامه ریزی برای مبحث مهم سرویس مدارس است، در سال تحصیلی کنونی مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که باید این مشکلات و ایرادات برای سال جدید مرتفع و سرویس مورد نیاز تامین شود.

مهندس دوستی با اشاره به راه‌اندازی هنرستان‌های جوار صنایع در شهرستان‌های مختلف در سال تحصیلی کنونی گفت: برنامه ریزی لازم برای افزایش این هنرستان‌ها صورت گرفته و تعداد بیشتری رشته مرتبط با نیازهای استان در هنرستان‌ها تدریس خواهد شد، اما مسئله مهم‌تر این است که باید این هنرستان‌ها در هماهنگی کامل با صنعت مرتبط باشند و با آموزش سرفصل‌های مورد نیاز آن صنعت بتوانند نیروی انسانی مورد نیاز استان را تامین کنند و دانش آموزان پس از تحصیل با مشکل اشتغال روبرو نشوند.

در پایان جلسه پس از جمع بندی مصوباتی به همراه داشت که به این شرح می باشد:

۱- تخصیص ۵۰ میلیارد اعتبار جهت خرید تجهیزات برای برگزاری امتحانات نهایی خرداد

۲-ایجاد اولین هنرستان پسرانه بهیاری استان در شهر میناب و ۹ هنرستان جدید در سایر شهرستانها

۳_تشکیل کارگروه ویژه جهت رفع چالش های پیرامون اخذ اسناد املاک آموزش و پرورش

۴- تخصیص زمین جهت خانه دار شدن فرهنگیان در قالب اقدام ملی مسکن .

۵-برگزاری باشکوه برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم در استان، شهرستانها و بخش های استان.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید