جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۲۰:۲۳:۳۶
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۶

باحضورمدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان صورت گرفت :


مراسم بزرگداشت شهدا و تجلیل از خانواده معظم شهدا و جانبازان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، مراسم روز بزرگداشت شهدا با حضور مدیرکل آموزش وپرورش استان هرمزگان و رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس و معاون فرهنگی بنیاد شهید استان هرمزگان وجمعی از مسئولین در مدرسه شاهد پسرانه شهید برخورداری برگزارشد. مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان گفت :۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا و […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، مراسم روز بزرگداشت شهدا با حضور مدیرکل آموزش وپرورش استان هرمزگان و رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس و معاون فرهنگی بنیاد شهید استان هرمزگان وجمعی از مسئولین در مدرسه شاهد پسرانه شهید برخورداری برگزارشد.

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان گفت :۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های شهیدانی است که به تأسی از رهنمودهای همیشه جاوید و ارزشمند امام خمینی(ره) و آموزه‌های مقام معظم رهبری، رسالت خطیر خود را، در پاسداری از خط سرخ شهادت و عزت و سربلندی کشور دانسته‌اند و در این راه جان خود را فدا کردند.

قویدل افزود: این روز ارزشمند را به همه خادمین بزرگوار خانواده های شهدا و ایثارگران تهنیت گفته و عافبت بخیری همگان را از درگاه ایزد تعالی مسالت دارم.

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان درمراسمی که جمعی از خانواده های معظم شهدا حضورداشتند اظهار داشت: شهدا نقش بی نظیر در تقویت نظام اسلامی داشته اند وباید از خانواده این عزیزان به نحو شایسته تجلیل کنیم.

قویدل درمراسم بزرگداشت شهدا با اشاره به جایگاه و ارزش خدمت کردن گفت: خدمت به جامعه ارزشمند است اما خدمت شهید به جامعه بشری بالاتر از همه خدمت هاست.شهدا در راه دین، قرآن، کشور و عقیده، جان خویش را فدا کردند؛ این خدمت خدمتی پرارزش است، شهدا نزد خدا مقام دارند آنها زنده اند و نزد پروردگار روزی می خورند.

قویدل خاطرنشان کرد: همان طور که درآیات قرآن کریم بیان شده که شهیدان زنده اند و نزد پروردگارشان روزی داده می شوند و شهدا از حیاتی برخوردارند که دیگران از آن محروم هستند و منظور از حیات شهید، حیاتی مخصوص نزد خداوند است .نه از نوع حیات در دنیا که غیر از شهدا کسی دیگر از آن حیات نصیبی ندارند.

وی تصریح کرد:یاد شهیدان باید همیشه درفضای جامعه زنده باشد شهیدان عزیزی که در حد اخلاص ، شجاعت و ایثار ،گوی سبقت را از دیگران ربوده ،عزت و شرف را یکی پس ازدیگری در نور دیده و با نثار جان خویش به اوج سعادت و همان مقام شهادت دست یافته اند.

محمد قویدل مدیر کل آموزش وپرورش هرمزگان آرامش وآسایش امروز را مدیون خون پاک شهیدان دانست وگفت :یادواره های شهدا بهترین اقدام فرهنگی در مدارس به شمار می رود و به همین دلیل حمایت از برگزاری مراسم های این چنین در مدارس یک نیاز لازم وضروری است.

گفتنی است ؛ درپایان مراسم درمجموع از ۵۷ خانواده شهید وجانباز تجلیل بعمل آمد.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید