چهارشنبه, ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۰:۳۵:۵۳
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور:


مراسم آغاز سال تحصیلی باید با شکوه و مایه نشاط دانش آموزان برگزار شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو، علیرضا عبدی معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: از فرصت باقیمانده تا شروع سال تحصیلی باید استفاده نموده و از ظرفیت والدین و دانش آموزان و معلمان استفاده شود و تمامی معلمان و خانواده ها برای شروع سال تحصیلی آمادگی لازم را داشته باشند […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو، علیرضا عبدی معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: از فرصت باقیمانده تا شروع سال تحصیلی باید استفاده نموده و از ظرفیت والدین و دانش آموزان و معلمان استفاده شود و تمامی معلمان و خانواده ها برای شروع سال تحصیلی آمادگی لازم را داشته باشند و در این امر مهم همکاری نمایند.
وی همچنین تاکید کرد: برای این نظام آموزشی که میخواهد براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانش آموز را به حیات طیبه برساند دغدغه های سخت افزاری کفایت نمی کند، کیفیت آموزش و علاقه مندی دانش آموز به علم آموزی باید و حضور در مدرسه باید ارتقاء یابد، دانش آموز در مدرسه باید احساس خوشحالی کند، دانش آموزان بایستی از بودن در مدرسه و علم آموزی لذت ببرد. این خیلی مهم است که ما فضای مدرسه را به یک فضای دلنشین تبدیل کنیم و حتی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

عبدی در ادامه افزود: برای ما که برنامه ریز و مجری سند تحول بنیادین هستیم یکی از گلوگاه های اصلی مان دانش آموز است، چراکه سند تحول باید روی دانش آموز اتفاق بیفتد و خروجی سند تحول را باید روی دانش آموز مشاهده کنیم و این زمانی است که دانش آموزان از حضور در مدرسه و جویندگی علم لذت ببرند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت علم آموزی اظهار کرد: علم و علم آموزی اصلی ترین مطالبه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب است، بر این اساس اگر علم آموزی لذت بخش ترین اتفاق زندگیمان باشد کشتی آموزش و پرورش به سرانجام خواهد رسید.

عبدی همچنین بر مطالعه بیانیه های گام دوم انقلاب تاکید کرد و گفت: همه ما باید کتابچه گام دوم انقلاب را با دقت مطالعه نموده و آن را همراه داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر رتبه بندی معلمان اشاره نمود و عنوان کرد: به عقیده من این دوران یکی از بهترین و رضایت بخش ترین دوران های آموزش و پرورش است چرا که بر اساس تجربه هیچ دولتی تا کنون زیر بار رتبه بندی نرفته بود، در دوره قبل تنها ۵ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان دیده شده بود اما در این دولت ۳۸ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان در نظر گرفته شد که این عدد کمی نیست، اما استفاده ای که ما باید از آن بکنیم نکردیم تبلیغات مثبتی که در موردش باید انجام میدادیم متاسفانه انجام نداده ایم.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین تاکید کرد: باید مراقب بهداشت روانی فرهنگیان و دانش آموزان باشیم و نگذاریم دشمنان با تبلیغات منفی معلمان را از شرکت در رتبه بندی دلسرد کنند چرا که هدف اصلی رتبه بندی ارتقائ کیفیت آموزش و سطح علمی معلمان است. برابر قانون تا پایان سال باید مدارک کلیه معلمان در سامانه بارگذاری شود در غیر اینصورت رتبه بندی قطع خواهد شد.

نهضت گام دوم انقلاب باید نهضت رشد مفهوم سواد باشد معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور در بخشی از سخنانش بر اهمیت سواد آموزی در گام دوم انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: نهضت گام دوم انقلاب باید نهضت رشد مفهوم سواد باشد و ما باید یک جریان انقلابی برای آن راه بیندازیم و طبق فرمایش مقام معظم رهبری که در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند: «من از شما دوتا انتظار دارم یکی توسعه سواد و دوم تعمق سواد» ، ما باید در عمیق سازی سواد و کاربردی سازی آن ورود پیدا کنیم و برای این ورود نیاز به همکاری همه جانبه داریم آموزش و پرورش دارم نه ‌تنها معاونت سوادآموزی بلکه همه آموزش و پرورش باید در این مهم همکاری نمایند.

علیرضا عبدی اضافه کرد: سوادآموزی فقط خواسته اداره نهضت سواد آموزی نیست و نباید یک تشکیلات جدایی از آموزش و پرورش باشد بلکه همه ما باید نهضتی باشیم چرا که نگاه دین ما و امام ما کسب علم از مهد تا لحد است.

وی اظهار داشت: در جامعه کنونی کسی میتواند ادعای رشد کند که هیچ زمانی از تحصیل خارج نشود، هیچ کس نباید از تحصیل فارغ شود و در واقع میتوان گفت فارغ التحصیلی وجود ندارد و بزرگسالان با سواد ما می توانند سواد رسانه‌ای خود را افزایش دهند و در به روز کردن علم خود و عمق بخشیدن به آن تلاش نمایند.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور بیان کرد: مطابق سند تحول بنیادین؛ مدرسه محور توسعه و تحول محله است و مدیر مدرسه مسئول آن منطقه و محله است و در رتبه بندی مدیر سوادآموزی هم لحاظ خواهد شد لذا ورود ما به مدرسه محوری همت والای جمعی آموزش و پرورش را می‌طلبد.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید