شنبه, ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۶:۵۰
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان:


شناسایی اولیای بی سواد در دستور کار مدیران مدارس باشد/ واگذاری برون سپاری فعالیت های سواد آموزی به موسسات واجد شرایط و توانمند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان ضمن حضور در نشست روسا ادارات سواد آموزی سراسر استان با تشریح اهمیت سوادآموزی برای افراد و آثار مثبت آن در جامعه، توسعه کمی و کیفی برنامه های سوادآموزی را از دغدغه های آموزش و پرورش دانست و گفت: آن چه […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان ضمن حضور در نشست روسا ادارات سواد آموزی سراسر استان با تشریح اهمیت سوادآموزی برای افراد و آثار مثبت آن در جامعه، توسعه کمی و کیفی برنامه های سوادآموزی را از دغدغه های آموزش و پرورش دانست و گفت: آن چه در اجرای بخشنامه و دستورالعمل های سازمانی مهم است توجه و دقت نظر در صحت و سلامت کار است که بایستی به شکلی یکپارچه اجرایی شود که خدشه ای به اصل کار وارد نشود.

محمد قویدل با بیان اینکه سواد آموزی مسوولیت سنگینی است افزود: با وجود همکاران پرتلاش مجموعه سواد آموزی موفقیت های زیادی در ارتقای شاخص های سواد آموزی از جمله تحت پوشش بردن بیش از ۸۵ درصد حجم ابلاغی سال گذشته، راه اندزی ۱۱ مرکز یادگیری محلی حاصل شده است که جای تقدیر و تشکر را دارد.

وی با تاکید بر اینکه پالایش و شناسایی اولیای بی سواد در دستور کار مدیران مدارس باشد از شناسایی و پالایش ۷۳ درصدی اولیا بی سواد از مجموع ۷هزار و ۱۹۲ اسم در سامانه سواد آموزی خبر داد و گفت: انتظار است با توجه به تاکیداتی که در جلسات متعدد شورای معاونین و مدیران مدارس در سطح استان شده است، روسا و مسوولان ادارات سواد آموزی با ایجاد همگرایی بین مدیران مدارس در شهرستان ها و مناطق و با تشکیل جلسات آموزشی و توجیهی در جهت اجرای سیاست ها و برنامه های حوزه سواد آموزی اهمیت موضوع یک بار دیگر تذکر و به عنوان یک دغدغه مطرح و پیگیری گردد.

دبیر شورای پشتیبانی سواد آموزی استان در آخر در خصوص برون سپاری اظهار کرد: با توجه به اینکه آموزش دهنده های عزیز به شکل برون سپاری با حوزه سواد آموزی همکاری دارند و به جهت دفاع از حق و حقوق قانونی آنها از جمله پرداخت به موقع بیمه و حقوق آموزش دهندگان و همچنین کیفیت آموزش و کلاس ها تحت الشعاع قرار نگیرد، فعالیت‌های سوادآموزی به مؤسساتی که از شرایط لازم و توانایی اجرای این طرح برخوردار هستند واگذار گردد و موسسات موظف هستند که ضمن پیگیری امور مربوط به آموزش سوادآموزان، نسبت به نظارت مستمر و ارائه گزارش منظم از فعالیت کلاس‌های سوادآموزی تحت پوشش، به سوادآموزی استان اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان در پایان با بیان اینکه هم‌ اندیشی می‌تواند ارزش فراوانی برای شناسایی فرصت‌ها، نقاط قوت، ضعف و چاره اندیشی برای مواجهه با چالش های پیش رو داشته باشد گفت: اجرای فعالیت های خلاقانه، ابتکاری و نوآوری در تحقق طرح و برنامه های سواد آموزی با هدف اهمیت تغییر و جایگاه آن در بهبود فعالیت های آموزشی از محورهای مهم این حوزه است که نیازمند توجه بیشتر است.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید