پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۱:۰۹
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸

با حضور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش


مرکز جامع راهنمایی مشاوره و آموزش های تخصصی خانواده پیوند هرمزگان راه اندازی شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در حاشیه راه اندازی این مرکز گفت: طبق رایزنی ها و مشورت هایی که با اساتید حوزه مشاوره و تعلیم و تربیت و همچنین کسانی که از قبل با حوزه انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ، مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در حاشیه راه اندازی این مرکز گفت: طبق رایزنی ها و مشورت هایی که با اساتید حوزه مشاوره و تعلیم و تربیت و همچنین کسانی که از قبل با حوزه انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش همکاری داشتند، قرار شد در هر استان مرکز جامع مشاوره و آموزشی های تخصصی خانواده را ایجاد کنیم.
نورعلی عباسپور افزود: امسال پیش بینی راه اندازی مرکز جامع مشاوره و آموزشی های تخصصی خانواده در ۱۰ استان کشور داشتیم که هرمزگان جدای از این استان ها خود پیشرو در ایجاد این مرکز شده است.
وی بیان داشت: مرکزهای مشاوره و آموزش های تخصصی خانواده در کشور به ارائه خدماتی همچون پیگیری و حل بحث اختلاف های خانوادگی، تربیت فرزندان، مسایل روحی و روانی دانش آموزان و همچنین نزاع بین خانواده ها و دانش آموزان می پردازند.
مدیرکل انجمن اولیا ومربیان وزارت آموزش وپرورش با اشاره به اینکه اینگونه مراکز باید روز به روز به صورت خصوصی و دولتی در جامعه گسترش پیدا کنند، اظهارداشت: این مرکز در حوزه آموزش های تخصصی و توانمندسازی مشاوره های دیگر مراکز و ارائه آموزش های تخصصی به آنان تلاش می کنند و به حل مساله و پاسخگویی مراجعه کنندگان می پردازند.
عباسپور ادامه داد: همچنین این مراکز می تواند جایگاهی برای آموزش خود مشاوران و آموزش مدرسان خانواده و محلی برای کمیته های مشاوره و آموزش خانواده که شکل می گیرد، باشد
وی گفت: یکسری آموزش های عمومی که نقش مشاوره هم داشته باشد در این زمینه خیلی کم کار شده است و امیدواریم با توسعه و تقویت چنین مراکزی بتوانیم این خلا را جبران کرده و بخشی از مشکلات خانوادگی دانش آموزان را حل و فصل کنیم.
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش تخصصی خانواده و ارائه مشاوره در راس کارهای انجمن است و در هر ۲ موضوع نیاز داریم که تلاش بیشتری کنیم چرا که اگر خانواده ها بخواهند در این زمینه مشارکت کنند با انجام مشاوره های سنتی تعلیم و تربیت هیچ کاری نمی توانند انجام دهند فقط باید دنباله روی بچه های خودشان باشند.
وی تصریح کرد: همچنین در اسناد بالادستی و جاهای مختلفی که خانواده ها باید نقش تربیتی ایفا کنند، باید مهارت داشته باشد؛ چرا که تعلیم و تربیت سنتی دیگر جوابگو نیست؛ همانطوری که شهروند مطلوب باید مهارت کسب کند که با شکل سنتی نمی تواند زندگی کند.
وی در خصوص راه اندازی این مرکز مشاوره تخصصی خانواده در هرمزگان گفت: به طور حتم تا جایی که بتوانیم به این مرکز کمک می کنیم که البته خود استان در این زمینه پیشگام و پیشرو بوده و این نشان می دهد نگاه بسیار بلند و مثبتی به کار است و امیدواریم ما هم بتوانیم سهم خودمان را ادا کنیم.
وی گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم و از مدرسان و اساتید برجسته در حوزه آموزش که سرمایه های این مجموعه هستند، استفاده کنیم تا مخاطب به ما اعتماد کند و این می تواند ما را در ارائه فعالیت های کیفی بیشتر کمک کند.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز گفت: مرکز جامع مشاوره تخصصی و آموزش خانواده در استان باتوجه به اهمیت حوزه انجمن و اولیا و طبق دستور انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش راه اندازی شده است.
ایرج بیت اللهی افزود: هرچه در حوزه آموزش و مشاوره بویژه در بحث آموزش خانواده بیشتر تلاش کنیم و به ارتباط و تعامل با خانواده ها بیشتر بها دهیم، نتیجه ارزشمندتری در حوزه تعلیم وتربیت خواهیم داشت.
وی بیان داشت: از آنجایی که این جایگاه برای ما بسیار ارزشمند بود لذا با همه محدودیت هایی که داشتیم قدم اول را با موفقیت برداشتیم که امیدواریم با توکل بر خدا و ایجاد فضای مطلوب تر این کار توسعه و تقویت شود.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اظهارداشت: این فضای موجود و محدود برای انجام مشاوره را با همراهی و همکاری معاونین آموزشی اداره کل آموزش و پرورش در اختیار انجمن اولیا و مربیان قرار دادیم که امیدواریم به یک فضای مناسب تر و مسقتل تر برسیم.
لازم به ذکر است «رحمان یوسفی» به عنوان مدیر مرکز جامع راهنمایی، مشاوره و آموزش های تخصصی خانواده آموزش و پرورش استان هرمزگان انتخاب شد.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید