جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۰:۵۸
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰

دستاوردی مهم در دو شاخص مهم آموزشی


هرمزگان برای اولین بار در میانگین نمرات کتبی نهایی و درصد قبولی از متوسط کشوری پیشی گرفت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ؛ ایرج بیت اللهی با اعلام این خبر افزود: خوشبختانه با وجود شرایط سخت ناشی از همه گیری بیماری کرونا، در سایه تلاش جمعی و همت شایسته تحسین دانش آموزان و دبیران استان، در خردادماه امسال، هرمزگان برای اولین بار در میانگین نمرات و درصد قبولی، بالاتراز متوسط […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو ؛ ایرج بیت اللهی با اعلام این خبر افزود: خوشبختانه با وجود شرایط سخت ناشی از همه گیری بیماری کرونا، در سایه تلاش جمعی و همت شایسته تحسین دانش آموزان و دبیران استان، در خردادماه امسال، هرمزگان برای اولین بار در میانگین نمرات و درصد قبولی، بالاتراز متوسط کشورایستاد.

وی با اعلام میانگین نمرات کتبی نهایی در کشور در خرداد امسال( ۱۱.۸۴ )، گفت: دستاورد هرمزگان فراتر از متوسط کشوری ۱۱.۸۵ بود و در درصد قبولی نیز با رسیدن به عدد ۸۵.۶۲، بالاتر از درصد قبولی کشوری (۸۳.۵۶) قرار گرفت.

این مقام مسوول در ادامه خاطرنشان کرد: دستیابی به این موفقیت نشان از استعداد و خودباوری دانش آموزان استان دارد که با تلاش وهمت خالصانه دبیران عزیز، با وجود محدودیت های خاص متاثر از همه گیری ویروس کرونا حاصل شد و کارنامه ی درخشانی در این بخش به ثبت رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین گفت: این موفقیت در ارتقا رتبه و جایگاه استان بسیار موثر بود که جزئیات آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

بیت اللهی یادآور شد: اگر چه بیماری کرونا مشکلات فراوانی را متوجه کشور از جمله نظام آموزشی کرد، اما در نگاهی دیگر سبب گسترش عدالت آموزشی شد.

وی در توضیح این بخش اضافه کرد: تا پیش از این انواع کلاس های حضوری در مناطق برخوردار برگزار می شد و مناطق کمتر توسعه یافته با کمبودهایی در این بخش مواجه بودند، لیکن همه گیری این بیماری سمت و سوی فعالیت های آموزشی را به روش های مبتنی بر وب و آموزش های آنلاین سوق داد که شرایط یکسانی را برای دانش آموزان کشورایجاد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: به جرات و با اطمینان باید گفت دانش آموزان هرمزگان در صورت فراهم بودن شرایط، با خودباوری و به همت دبیران خود، در سایه برنامه ریزی های هدفمند متولیان آموزشی استان، می توانند برترین ها در کشور باشند که مصداق آن همین موفقیت اخیر و سیر ارتقا رتبه استان است.

بیت اللهی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی اقدامات در راستای کیفیت بخشی به مدارس متوسطه دوره دوم نظری در استان، یادآور شد: به منظورکیفیت بخشی به آموزش های مدارس و افزایش سطح یادگیری دانش آموزان با رویکرد ارتقای سطح نمرات و درصد قبولی دانش آموزان سلسله برنامه هایی در قالب یک مجموعه طرح با هدف ارتقای جایگاه استان در خصوص میانگین نمرات و درصد قبولی امتحانات نهایی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ اجرایی شده است.

به گفته وی؛ ایجاد پایگاه های مجازی کلاس های تقویتی و جبرانی ویژه دانش آموزان پایه دوازدهم به صورت متمرکز در قالب دو طرح شامل؛ طرح ویژه مدارس عادی با ظرفیت پوشش ۲۵۰۰ دانش آموز استان و طرح ویژه ۱۶۰۰ دانش آموز مدارس شبانه روزی استان به عنوان برنامه های راهبردی اداره کل استان در راستای اهداف برنامه ریزی شده بود که با تلاش جمعی به خوبی محقق گردید.

این مسوول با بیان اینکه برگزاری سه مرحله آزمون های شبه نهایی ویژه دانش آموزان مدارس نمونه دولتی استان در دروس هدف تعیین شده و ایجاد ۱۸ مدرسه مجازی ویژه مناطق شرق استان با امکانات مشاوره آنلاین، برگزاری کلاس های تقویتی و همچنین برگزاری آزمون های شبه نهایی و آزمایشی با همیاری اتاق بازرگانی ایران از دیگر برنامه های اجرایی در این بخش بوده است، اظهار کرد: توزیع بیش از ۹ هزار جلد کتاب کمک آموزشی به همت بنیاد خیریه قلم چی در بین مدارس استان نیز از دیگر طرح های موثر آموزش و پرورش هرمزگان در مسیر رشد استان و کسب این موفقیت اخیر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان با قدردانی مجدد از تلاش بی وقفه دبیران، مدیران، شورای معاونین اداره کل، خاصه حوزه معاونت آموزش متوسطه، اولیا و مربیان و همچنین ادارات تابعه استان، خاطرنشان کرد: قطعا آنچه به عنوان دستاورد از آن یاد می شود حاصل تلاش جمعی است و آموزش و پرورش هرمزگان با بهره‌ گیری از ظرفیت ها و همدلی و همیاری، به دور از حاشیه ها، روند رو به رشد و بهبود شاخص ها در همه بخش ها را با جدیت دنبال می کند و خود را مدیون لطف و همکاری همه دلسوزان نظام تعلیم و تربیت می داند.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید