پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۴:۴۸
دسته بندی: اخبار هرمزگان
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵

مقام برتر نخستین جشنواره ملی تجربه های موفق مدارس کشور به دو معلم هرمزگانی رسید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو، ایرج بیت اللهی با اعلام خبر افزود: در نخستین جشنواره ملی تجربه های موفق مدارس کشور با عنوان تغییر در نگرش دانش آموزان و معرفی و هدایت آنان به مشاغل سالم، دو فرهنگی از شهرستان میناب دارای دو رتبه برتر کشوری شدند. وی ادامه داد: در این جشنواره […]



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی معلمان پیشرو، ایرج بیت اللهی با اعلام خبر افزود: در نخستین جشنواره ملی تجربه های موفق مدارس کشور با عنوان تغییر در نگرش دانش آموزان و معرفی و هدایت آنان به مشاغل سالم، دو فرهنگی از شهرستان میناب دارای دو رتبه برتر کشوری شدند.

وی ادامه داد: در این جشنواره “تابنده عسکری مینابی نژاد” موفق به کسب رتبه اول در حیطه فضا و تجهیزات شد و رتبه سوم در حیطه فعالیت های فرهنگی و پرورشی به “محسن قنبری” شهواری رسید.

به گفته بیت اللهی، معلمان استان هرمزگان همواره درعرصه های مختلف علمی درخشیده اند که این مهم نشان از توان بالای علمی تخصصی، برخورداری از دانش روز و ذوق و استعداد و خلاقیت فرهنگیان این استان دارد.

وی تصریح کرد: برابر راهبرد وزرات آموزش و پرورش، جشنواره تجربه های موفق مدارس فرصت مناسبی را پیش رو قرار می دهد تا تجربه های موفق مستند و برای مدارس دیگر از آنان استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان شناسایی و معرفی تجربه‌های موفق مدارس، شناسایی ایده‌ها و برنامه‌های ابتکاری، خلاقانه، مؤثر و مبتنی بر نیازهای واقعی مدرسه و با حداقل منابع مالی و شناسایی منابع انسانی موفق به‌ عنوان گنجینه‌ها و پشتوانه‌های نظام آموزش‌ و پرورش را از جمله اهداف این جشنواره برشمرد و ادامه داد: پاسداشت تلاش‌ها و مجاهدت‌های مدیران، معلمان، مربیان و والدینی که به‌صورت گمنام، اما صادقانه و متعهدانه به تعلیم ‌و تربیت کشورخدمت می‌کنند و ارائه الگوهای روزآمد، کارآمد و راهگشا برای سامان‌دهی مسائل آموزش ‌و پرورش و مدارس از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی اضافه کرد: به منظور تعیین تجربه‌های موفق مدارس و طراحی معیارهای شناسایی و ارزیابی آن، اسنادی از جمله سند تحول بنیادین آموزش ‌و پرورش و نیز برنامه درسی ملی ملاک و مبنای تصمیم‌گیری هستند.

بیت اللهی همچنین گفت: مدارس دارای تجربه‌های فراوانی هستند که می‌تواند جنبه‌های ارزشمند داشته باشد و شناسایی و معرفی تجربه‌ها و ایده‌های موفق، مؤثر و نوآورانه از جمله مهمترین راهکارهای عملی برای مدارس است تا بتوانند با اطمینان بیشتری فعالیت‌های اجرایی خود را طراحی و اجرا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در پایان تاکید کرد: مدرسه در افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ مطابق سند تحول بنیادین، جلوه‌ای از تحقق مراتب حیات طیبه و کانون عرضه خدمات و فرصت‌های تعلیم ‌و تربیتی است که این مهم به عنوان هدف راهبردی وزارت آموزش و پرورش، در مدارس استان هرمزگان مورد توجه و اهتمام مدیران و معلمان سخت کوش و خلاق استان قرار دارد.

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید